Så du tror att du inte behöver en social media manager? Tänk om!

sociala medier - Att hantera en näringsverksamhet när det gäller sociala medier är en osannolikt tanke på att ha över middagen men det var vad jag korsade förra kvällen när min fru och jag åt en tidig middag på en av våra favoritrestauranger i ätet så mycket du kan och lagar mat vid bordet matsal. Restaurangen är en stor ladugård av ett ställe med nära hundra bord som i restaurangparlans betyder att de kan sitta 400 täcker i taget, vilket är lika bra som det är väldigt populärt. Vad som fick mig att tänka på detta ämne var att ungefär en fjärdedel av dinersna "lekte" med en smartphone. Ingen ringde eller mottog ett telefonsamtal. De använde alla sociala webbplatser. Ta bilder av maten som de lagade mat och publicerade dem online var en populär aktivitet, och självklart tog den allestädes närvarande "selfie". I vissa fall var alla diners vid ett bord ockuperat att göra detta. Detta fenomen har förklarats mig som ett sätt att dela upplevelsen med frånvarande vänner och interagera med dem. Det var det som fick mig att tänka på varför ett företag skulle klara sin online-närvaro. Restaurangen jag äter på har mycket positiv närvaro på nätet, men en upphandlad restaurang i samma stad har nyligen lidit ett mycket annat öde efter kommentarer gjorda i ett lokalt forum av en missnöjd kund. En Google-sökning bekräftade att den här andra restaurangen inte har en webbplats, eller en sida för Face Book eller någon annan officiell online-närvaro. Det har dock en online närvaro i form av recensioner på TripAdvisor och en tråd i ett aktivt lokalt forum, även om restauratören inte känner till detta. Tyvärr för honom är konversationen i forumet generellt negativ. Ännu värre har denna konversation pågått i flera dagar. Inte bara har denna konversation indexerats av Google, det är det första objektet i listan för en sökning mot namnet på restaurangen.

Comments

Popular posts from this blog

CBSE exam paper leak: Made to pay for board mistakes, say students; updates

Säkert affärslån - Livslängdsföretag

Småföretagslån - Tillfredsställande kommersiella idéer