Vilka tankar är dina sociala medier marknadsföringskampanjer som triggar i din kunds sinne?

sociala medier - Visste du att de flesta företagare marknadsför sin verksamhet med hjälp av "standardmarknadsföring"? Standard marknadsföring är där en företagsägare tittar på vad hans konkurrens gör (eller andra typer av företag) och kopierar dem. Varför tror vi felaktigt att andra människor vet mer än vad vi gör? Varför tror vi att deras sociala medier marknadsföring måste fungera (medan vårt är inte) ...? Och slutligen, varför tror vi att sättet vi marknadsförde en produkt eller tjänst för tjugo år sedan kommer att fungera på samma sätt idag i Social Media? Tänk på det ... när du ser en annons, ett löfte, en rabatt, ett erbjudande ... vad tycker du? Motiverar de dig att vidta åtgärder och köpa produkten eller tjänsten? Generellt sett nej. Vi har "hört allt innan" ... rätt? Så, om det inte fungerar på dig, varför tror vi att denna standard, generiska, copycat-marknadsföring kommer att fungera för oss? Det är på grund av standardtänkande. Standardtänkande skapar standardmarknadsföring. Och det är därför de flesta företag ständigt kämpar med Social Media Marketing. Affärsekspert David Packard sa att "Marknadsföring är för viktig för att vara kvar till marknadsavdelningen". Tror du att detta är sant? Om du har varit i affärer för en tid kunde du förmodligen uppskatta var han kommer ifrån. Social Media Marketing är inte ett deltidsföretag.

Comments

Popular posts from this blog

Säkert affärslån - Livslängdsföretag

En anläggning för att ändra krav

Finansiera ett litet företag med första gången företagslån