Framgångsrik Social Media Marketing

sociala medier - många människor frågar mig varför jag är så framgångsrik med att ansluta till min stam via sociala medier. Det är en bra fråga, för det låter oss undersöka hur användbara sociala medier kan vara - och hur man använder det utan att sända ut oändliga platser till människor, men faktiskt engagera dem och ge sant värde. Här är mina sju hemligheter som överstiger alla sociala medier-plattformar och låter dig applicera dem på sätt som växer din verksamhet, oavsett vilket område du befinner dig i: 1) Finnas Du måste ta din verksamhet där folket är och vara i relevanta samtal. Och i dagens värld sker relevanta samtal på sociala medier. De särskilda plattformarna kommer att vara olika för olika företag. Någon i företagsarenan måste vara på LinkedIn medan ett band fortfarande skulle vara en bättre kandidat till en sida på MySpace. Kriteriet för att bestämma vilka sociala medieplattformar du behöver vara på är enkelt: var är dina kunder och framtidsutsikter som hänger i dag? När du väl vet vad dessa plattformar är, se till att du har en närvaro på dem och bidrar till samhället där. Var säker på att när du söker efter ditt kompetensområde, kan du hitta. 2) Ha en attityd, Yo Om du är ett företag som säljer redovisningsprogram för revisorer, har du förmodligen en viss känsla på din webbplats och andra marknadsföringsmaterial. Om du säljer exotiska bilar eller couture mode, skulle din atmosfär vara ganska annorlunda. Vad som helst som känns, det borde blöda igenom till alla dina sociala medier konton. Denna attityd ska dyka upp i all grafik, till exempel rubriken och bilderna på din Facebook-fan sida, din avatarbild och sätta på din Twitter-sida, och till och med stilen på din headshot på din LinkedIn-profil. Jag kan inte räkna hur många gånger någon har meddelat mig eller delat ett av mina inlägg, och när jag klickar till deras sida för att se om jag ska följa tillbaka hittar jag ... ingenting. Ingen bild, ingen bio, inte ens den stad de bor i. Om du befinner dig i vittnesskyddsprogrammet bör du förmodligen inte vara på sociala medier i första hand. Men om du hoppas kunna använda sociala medier för att bygga ditt varumärke, utöka din räckvidd eller faktiskt tjäna pengar, ge oss något att fortsätta. Du kan börja med en bild! Om vi ​​går till din Twitter sida och det finns bara ett färgat ägg där ditt ansikte ska vara, är det som en skylt som säger "Hej, jag är Amish, och jag checkar för att se om den här datorn kommer att gå." Till och med 97-åriga mammor skickar epost till sina barnbarn. Om du inte vet hur du laddar upp ett foto, fråga någon. Gör det till ett riktigt foto av dig, inte din hund eller katt eller lama. Och snälla, skriv en aktuell. (Var inte en av de som skickar en bild och visar upp 15 år senare!) Vi vill veta vem vi pratar med. På samma sätt med karikatyrer eller ikoner. Använd dem bara om de verkligen är en viktig del av din branding. Och förresten, för många av er som läser detta, ska din avatar vara din logotyp. Men gör inte bara det tanklöst. Tänk på vem som faktiskt gör matningen och huruvida ett personligt foto skulle vara bättre istället. Du kan placera logotypen någon annanstans på sidan. Stämningen bör också genomföras i kopian. Lang Langs Twitter-bio kan inkludera musikhögskolorna han studerade på och orkestrarna han har spelat med. Mick Jagger, inte så mycket. Viktigast, känslan och känslan av ditt varumärke bör komma igenom starkast i de faktiska flödena du skickar. Ditt flöde ska vara kongruent med vem du är. Om du följer Joel Osteen, förväntar du dig inspirerande tweets. om du läser Bill Simmons, förväntar du dig tillfälliga doser av snark. Se till att dina sociala medier står i linje med meddelandet (och känslan) du skickar genom alla dina andra kanaler.

Comments

Popular posts from this blog

Säkert affärslån - Livslängdsföretag

En anläggning för att ändra krav

Finansiera ett litet företag med första gången företagslån