Hemligheter till lönsam online marknadsföring

Det finns en enkel sanning att ha ett litet företag dessa dagar. Om du inte är online så är du borta från planeten. De flesta småföretag har någon form av online-presnece om det är en webbplats eller en Facebook-sida. Men många småföretag vet inte om mycket kraftfulla och lönsamma hemligheter för effektiv online-marknadsföring som kan göra underverk för sin bottenlinje. Låt oss titta på några effektiva strategier för online marknadsföring: 1. Strategi En bra marknadsföringskampanj på nätet bör planeras från början. Det innebär att undersöka vad som ska fungera för dig och vad du kan hantera. Ta en titt på vad dina konkurrenter gör. Använder de Google Adword-kampanjer eller Facebook-annonser. Hur använder de sociala medier för att marknadsföra sina företag? Utarbeta en affärsplan för online marknadsföring och se till att allt du använder alla punkter till samma syfte-trovärdighetsbyggande. 2. Engagera och interagera Facebook och Twitter, de två mest kraftfulla sociala medierna webbplatser som är tillgängliga gör det möjligt för småföretagaren att engagera sig och interagera med människor och kunder på ett sätt som ingen annan marknadsföringskanal kan. Använd sociala medier för att garnera vad folk vill ha och anpassa dina tjänster i enlighet med detta. Prata med människor om att de letar efter och få feedback så att du kan skräddarsy din marknadsföring efter människors behov. 3. Bygg tillit. sociala medier för småföretag handlar om att skapa relationer och trovärdighet. Använd Facebook och Twitter samt andra onlineverktyg som artikelmarknadsföring för att visa upp din expertis, med andra ord träna det som kallas Trust Marketing. Ett stort misstag småföretag gör speciellt när det gäller att Facebook använder sin sida för att tända en produkt, tjänst eller specialerbjudanden. Det här kan fungera för vissa företagstyper men inte många. Detta är speciellt fallet om du säljer tjänster och inte produkter 4. Öva dagligen Online marknadsföring för småföretag kräver en del engagemang och ansträngningar. Detta är ett nytt paradigm för företag som för ett decennium sedan skulle lägga en annons i de gula sidorna och luta sig tillbaka för att ringa. Inte längre. Att använda din webbplats och sociala medier handlar nu om att generera leads och att det tar lite tid. Naturligtvis är insats lika med belöning och det står i proportion till den nivå du lägger ut. Kanske 30 minuter om dagen kan vara allt som krävs om du redan är etablerad, men för de som bara börjar kan det vara betydligt mer än det. Den goda nyheten är att det finns olika webbsidor och program där ute som kan schemalägga och automatisera dina inlägg och tweets för dig som kan vara en stor tidsbesparare. 5. På och av platsmarknadsföring Marknadsföring på plats handlar om att använda din webbplats för att generera leads och det handlar om användningen av nyckelord för att uppnå SEO. Detta kan göras genom att undersöka högt efterfrågan med lågt utbud av nyckelord som är relevanta för ditt företag, använda bilder för att öka trafiken och använda bloggar så att nyckelord läggs till av personer som skickar in. Off-site marknadsföring är allt du använder av din webbplats för att marknadsföra ditt företag. Detta skulle vara Facebook-optimering, e-postmarknadsföring, användandet av Twitter för att generera leads, onlineartikelskrivning och så vidare.

Comments

Popular posts from this blog

Säkert affärslån - Livslängdsföretag

Finansiera ett litet företag med första gången företagslån

En anläggning för att ändra krav