Hur man använder Facebook som fastighetsmäklare

Sociala medier har blivit en viktig aspekt av varje företags marknadsplan. Det är särskilt viktigt som en fastighetsmäklare att du inte ignorerar sociala medier. Du måste omfamna det, för i dagens miljö tar det mycket mer ansträngning än bara marknadsföring på MLS och med tecken att stanna i spelet och komma framåt. Ett av de mest populära sociala medier / sociala nätverk verktyg som du kan använda för din marknadsföring är Facebook. Facebook har blivit väldigt populär med över en miljon företag som har integrerat Facebook på sina webbplatser - i själva verket 2010 fick Facebook tillgång till mer än Google. Som mäklare kungsholmen måste du använda Facebook, men du måste göra det korrekt. Du vill inte köra utsikterna bort genom att göra det på fel sätt. Här är några punkter som du vill överväga när du marknadsför dig själv som en fastighetsmäklare på Facebook. Din personliga Facebook-profil ska användas för att hålla kontakten med vänner, familj och tidigare kunder. Dela inte för mycket information om din personliga profil om dina fastighetsförteckningar, men var noga med att låta alla veta att du är en agent. Du bör använda din personliga profil för att hålla kontakten och bygga relationer med alla, men inte på marknaden. Som agent bör du ha en Facebook-sida, eller Facebook Fan-sida där du koncentrerar merparten av dina marknadsföringsinsatser. Här kommer du att dela dina listor, tips om marknadsföring av ditt hem, branschnyheter och annan information som kommer att gynna dem som antingen köper eller säljer ett hem. Det här kommer du att blanda i ditt marknadsföringsmeddelande, men ändå hålla informationsljuset och använda det för att bygga upp din trovärdighet och visa sig som en expert.

Comments

Popular posts from this blog

CBSE exam paper leak: Made to pay for board mistakes, say students; updates

Säkert affärslån - Livslängdsföretag

Småföretagslån - Tillfredsställande kommersiella idéer