Min fastighetsmäklare? Precis vem representerar fastighetsmäklaren?

Denna artikel är inte avsedd att vara juridisk rådgivning. Juridisk rådgivning beror på varje persons särskilda omständighet. Om du har en relaterad fråga bör du rådgöra med din advokat som utövar lagstiftning i ditt tillstånd angående din speciella omständighet. Denna artikel är endast avsedd för informationsändamål. Whoosh ... SLAM! Han marscherade in på mitt kontor efter att han slog dörren stängd bakom honom. Hans ansikte var grimt och hans nävar blossade upp. Han klappade ner i stolen mitt från mitt skrivbord, och han tog flera djupa andetag och utandade långsamt. När han lugnade sig tittade han på mig och blinkade ett ursäkta leende. Efter några sekunder krävde han: "Bara vem representerade han?" Jag trodde att han representerade ME! " Jag loggade försiktigt till honom. Då frågade jag honom noggrant: "Vem? Vem trodde du representera dig?" "Realtor!" han bultade. "Jag var köparen - och han kallade sig köparens agent - men han representerade inte mig! Han skulle representera mig!" "Vad fick dig att tro att han representerade dig?" Jag frågade. "Han är en fastighetsmäklare. Han var agent för köparen, och jag var köparen. Det betyder att han representerade mig, eller hur?" Han var tvungen att skydda mina intressen över alla andras rätt? " "Det är ... inte ... det .... enkelt ...." Jag svarade långsamt och försökte inte ångra honom längre. "Låt mig se ditt kontrakt med din fastighetsmäklare och alla upplysningar som din fastighet gav dig." Efter att ha granskat sitt pappersarbete svarade jag "Nej, din fastighetsmäklare var en transaktionsmäklare. Han skylde dig inte en plikt för lojalitet. Med andra ord behövde han inte sätta dina intressen framför sig själv." notar.se "Du måste skämta!"

Comments

Popular posts from this blog

CBSE exam paper leak: Made to pay for board mistakes, say students; updates

Säkert affärslån - Livslängdsföretag

Småföretagslån - Tillfredsställande kommersiella idéer