Skillnader mellan offline och online-marknadsföring
Om du vill online marknadsföring din online-verksamhet framgångsrikt måste du göra lite reklam. Visst är det möjligt att få kvalitetstrafik med gratis trafikmetoder, men det här är så lång process som kommer att få dig att vänta år för att se de mycket lönsamma resultaten du letar efter. Men om du spenderar pengar på reklam, kan du nå dina mål i en otroligt snabbare takt.
Marknadsföring online och marknadsföring offline är helt annorlunda. Med offline marknadsföring säger de att det handlar om "plats, plats, plats". Detta är sant, men du måste fortfarande göra marknadsföring för att driva en oändlig ström av framtidsutsikter i ditt företag. Plus, när du får dessa människor till din verksamhet, behöver du en marknadsplan som gör att du kan sälja till dem ännu mer i form av direktreklam, kuponger eller till och med e-postmarknadsföring.
På internet är detta annorlunda. Det finns ingen "plats, plats, plats". Många tror att de bara kan lägga upp en hemsida och då kommer folk "magiskt" att hitta den. Det här är inte ett område för drömmar. Om du bygger det, och gör ingen marknadsföring ... kommer ingen att komma. Så plats, plats, plats gäller inte egentligen för online marknadsföring.
Nu är det säkert att du kan fungera på en nischmarknad enkelt online, men faktum kvarstår ... om du bara bygger det kommer ingen att komma. Detta gäller om du bygger en webbplats och hoppas att få massor av människor att komma direkt till din webbplats. Om du vill ha snabb trafik till din webbplats måste du hälla lite pengar på reklam.
Det här är inget fel. Detta är normalt faktiskt. På samma sätt som en offline-verksamhet måste annonsera, måste du även annonsera. Men i onlinevärlden kan du också få mycket försäljning via gratis marknadsföring och sänka dina totala kostnader för att få en kund när du gör reklam.
Comments
Post a Comment