Vad är digital marknadsföring?

wegotedge.com - Om du inte har sovit under de senaste 20 åren har du märkt att digitalt innehåll dominerar marknaden. Från explosionen av internetunderhållning till ny mobilteknologi ger dessa ständigt växande plattformar inte bara ett brett utbud av alternativ för kommunikation och spel, men de öppnar också nya vägar för varumärken och företag att kommunicera direkt med konsumenterna. Det spännande nya fältet för digital marknadsföring erbjuder nya möjligheter att ansluta till din kundkrets, ofta till en bråkdel av kostnaden för traditionella marknadsföringsmetoder. Digital marknadsföring bryts ner i två olika kategorier: tryck innehåll och dra innehåll. Sköljd innehåll liknar mest traditionella marknadsföringsmetoder, eftersom det är oönskat och allmänt sett mer målinriktade. Typer av push-innehåll inkluderar bannerannonser på webbplatser eller bloggar, popup-annonser eller vissa typer av e-post. Dessa är bra för att bygga upp varumärkeskännedom och nå en större publik. Men man måste vara försiktig med att deras push marknadsföringsinsatser inte är för överväldigande: Konsumenterna kommer sannolikt att markera dina meddelanden som spam, blockera dem och effektivt göra din tonhöjd värdelös. För mycket kan inte bara vara ett slöseri med din marknadsbudget, men kan också leda till förlust av värdefulla kunder. Draginnehåll passar bättre för att skapa en relation med en kund eftersom det innebär att de väljer att ta emot kommunikation. Sociala medier, prenumererade e-postmeddelanden och textmeddelanden är olika typer av dragkällor i digital marknadsföring. Företagen erbjuder ofta exklusiva erbjudanden eller kuponger genom dessa flöden för att locka till sig efterföljare och abonnenter, vilket sprider meddelandet till fler personer. Både push and pull-innehåll kan användas konsekvent för att genomföra en digital marknadsföringskampanj. Ofta är det här den mest användbara sättet att dela information med konsumenterna. Märken måste dock vara lika kunniga online som de är med någon annan marknadsföringskampanj. Eftersom dessa kampanjer kan göras snabbare och billigare kan det leda till misstag som typsnitt eller brutna webbsidor som gör det möjligt för slutanvändaren. Dessa typer av fel kan vara oerhört skadliga för en kampanj, så det krävs noggrannhet och provning.

Comments

Popular posts from this blog

CBSE exam paper leak: Made to pay for board mistakes, say students; updates

Säkert affärslån - Livslängdsföretag

Småföretagslån - Tillfredsställande kommersiella idéer